Kolejny mały kroczek do przodu: zakończyłem renowację obudowy filtra powietrza. Zdemontowałem całość, przeszlifowałem, odrdzewiłem i pomalowałem na nowo.
W obudowie filtra powietrza znajduje się podwójny bimetalowy zawór podciśnieniowy, który wymagał naprawy: uszczelka zaworu pierwotnie przyklejona do bimetalowego ramienia latała sobie obecnie luźno przez co zaworek nie zamykał się w odpowiednim przedziale temperatur.
Podkleiłem uszczelkę silikonem termicznym i sprawdziłem działanie całości przy pomocy opalarki, regulując zawór zgodnie z książką serwisową. Co prawda jest to element, który nie podlegał naprawie, lecz nie sądzę bym był w stanie kupić gdziekolwiek nowy zamiennik.
Na koniec wymieniłem gumowe przewody podciśnieniowe osprzętu związanego z filtrem powietrza oraz włożyłem nowy wkład.
Całość prezentuje się obecnie już nieco lepiej:
Do wymiany pozostały gumowe silentbloki mocujące stopy obudowy filtra do pokrywy zaworów silnika.